Wednesday, February 4, 2009

kambing mengembek selepas di sembelih

BismilahirohmanirrahimAssalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuhSelamat sejahtera.
Dua ke tiga minggu lepas saya menerima satu sms drp sesaorang yg no telefonnya tiada dlm simpanan saya menyatakan seorang calon timbalan peresiden UMNO berkata bahawa pilihanraya kecil boleh diadakan bila2 masa sekiranya beliau menang jawatan tersebut. Alangkah dungunya calon tersebut kerana tidak melihat pilihanraya kecil Kuala Terengganu sebagai contoh yang perlu di ambil pengajaran, katanya dalam sms tersebut
Maka saya yang dalam emosi yang agak terkilan/sedih ekoran berita2 politik wang/rasuah melibatkan ahli2 UMNO di Pahang khususnya telah menulis dan menghantar sms kepada kawan2/sahabat dalam UMNO untuk mendapatkan komen dan reaksi mereka. Semuanya bersetuju bahawa rasuah dalam ertikata membeli undi perlulah dibenteras sekiranya UMNO ingin terus memertabatkan Islam,Melayu,dan Malaysia kerana ianya melibatkan kepimpinan.
# sms saya,
Pemimpin atasan yg ingin mengekalkan kuasanya serta bercita2 tinggilah yangn akan /telah menempah tanah kubur utk UMNO. Kini d saat pemilihan MKT akan d adakan UMNO sedang di tunjukkan tapak tanah kuburnya dengan berita2 politik wang/rasuah. Penubuhan SPRM atas desakan pembangkang serta kebenaran untuk menyiasat urusan dalaman UMNO lebih menambah luas dan dalamnya kubur untuk UMNO.
Memang matlamat tidak menghalalkan cara begitu juga wang bukan segala2nya. Menang/kalah sudah ada ketentuannya. Kita hanya boleh berusaha dengan berbagai cara/kaedah. Kita kalah di Kuala Terengganu sedangkan kita berbelanja berbillion untuk orang Kuala Terengganu.
Selama ini dengan apakah kita menjaga ahli2 parti/masyarakat/tua muda di bawah yang perlukan alatan permainan,bil api/air yang tertunggak, menghantar anak ke asrama/universiti, keluarga yang sakit/bersalin di hospital sehingga dapur yang tak berasap kerana ada antara mereka yang berpendapatan tidak menentu yang perlu pembelaan supaya kita beroleh sokongan mereka bila sampai saat dan ketikanya nanti. Bukan untuk kita sahaja tapi untuk UMNO itu sendiri.
Tapi bila kawan2 kita di panggil untuk siasatan oleh SPRM kerana menerima RM 2/3 ratus daripada kawan2 dalam parti, tiada satu pemimpin pun yang bersimpati kepada mereka. Mereka ini rata2nya bekerja kerajaan dan baru balik dari Kuala Terengganu kerana membantu kerja parti untuk agama,bangsa dan negara sanggup bercuti dan berjauhan dengan keluarga. Jika sabit kesalahan mereka boleh di penjara, apa akan jadi pada mereka dan keluarga mereka. Inikah balasan UMNO kepada mereka. Jika ini yang akan di terima oleh ahli UMNO , adakah sesiapa yang nak masuk UMNO ?. Hal dalaman UMNO kita selesai secara dalamanlah, tak perlu campur tangan orang luar. Macam biasa dengar ayat ni. Jadi mengapa ajak SPRM hingga jadi kes dan bawa ke mahkamah awam .

1 comment:

  1. ASM BRO,
    TAHNIAH DAN SYABAS ATAS BLOG. SEMOGA LEBIH RAMAI KENALAN MUDA KITA AKAN TURUT LANGKAH SAUDARA. BERANI DAN BERPRINSIP....

    ReplyDelete